Menu

Resultater: 16

25. aug. 1925

25 Aug. Kl. 6 ½ er det Tørvejr Ø graat. Taage i V Ved 7 Tiden render Vinden rundt Røgen inde i Land gaar i alle Retninger NØ – Ø – lige op – S – V og saa kommer S Vesten og med den Regnen igen. 5 R...

28. aug. 1925

28 Aug. Ø. Taage. Dryopteris fragrans I Land til Cocktail. Ingeniørerne Galster og Bretting Schiøler Kaptain Petersen ”Søkongen” Møller og mig. Til Frokost hos Porsilds Stegt Havising Kartoffelsala...

2. sep. 1925

2 Septr. Stille klart. 2 brune Ederfugle flyver over Havnen. Der kommer 2 Grønlændere om Bord for at hente en Dunk Benzin til Porsild. Jeg tager med dem i Land Kl. 9,45. Snespurve. Paa sorte Sand v...

5. sep. 1925

5 Septbr. Kl. 8 kommer Karl Thygesen  og 2-3 Grønlændere for at tage Ballasten ud af Angut der nu er rigget af, paa nær Masten. Det er Graavejr ret mildt. En Flok Sisgner (ca 70) flyver kredsende o...

6. sep. 1925

Søndag d. 6 Septbr. Graat opklarende fra Ø. Jeg maler en Akvarel af det store Isbjærg. Ved Middagstid begynder det at regne. Frokost. Dr. Saxthorff og Frue  fra Jakobshavn og Dr Laurent Direktør La...

7. sep. 1925

7 Septbr. Regn. Stille. Vi bliver purret Kl. 6 af Karl Thygesen og begynder at rydde Angut efter at vi har taget Ankeret og lagt os paa Siden af Hans Egede. Hovmesteren har serveret Kaffe til os. J...

8. sep. 1925

8 Septbr. Næsten stille. Klart i NØ ellers skyet. Om Bagbord ses det høje Land mellem Egedesminde og Holsteinsborg. Bræerne skinner i Solen. Tatteratter, en enkelt ung L glaucus. Tejster Kjover, et...

12. sep. 1925

12 Septbr. Stille Solskin. Maler en lille Aquarel af Sadlen fra Broen ligesom den Dag vi kom til Grønland i Juni Frokost. SS Hugo kommer ind i Skibshavnen mellem 12 og 1. Den har Post med. Schiøler...

14. sep. 1925

14 September Fint klart Vejr. Ministeren Direktøren og Nalaga er Kl. 5 taget med Sonja paa Hvaljagt. Efter Morgenkaffen i Land med Schiøler og Finn, Scheel bliver om bord og maler. Op til Doktoren,...

15. sep. 1925

15 Septbr Skyet Solskin Frisk N. Kl. 6,30 passerer vi Umanak[ulæseligt] Nogle drivende Isbjærge Kl 7 ¼ [over linjen er skrevet:] 3 fl. Ravne [på linjen:] passerer vi Arsuk og Kl. henad 8 løber vi g...

16. sep. 1925

16 Septbr. Fr. N kl. og skyet Kl 5,30 passerer vi et meget stort Isbjærg og samtidigt dukker Landet frem af en Skybanke i Ø. Henad Kl. 8 passerer vi Hollænderbuen  og sejler ind paa Fjorden, Provst...

17. sep. 1925

17 Septbr. Kl. godt 6 ½ kommer Hovmester og purrer mig. Jeg maa op hvis jeg vil med paa den Tur ind i Igaliko. Højt klart Vejr. Morgenbajer. Kaffe Ministeren Direktøren Dir La Cour Hr Knudsen og [T...

21. sep. 1925

21 Septbr SØ. Regn, svær Sø Vind 10 Malemuker MM gir en Sjus efter Middag. Jeg spiller L’Hombre med Direktøren Hr Knudsen og Dir La Cour. Kl 9 ½ faar jeg Ministeren til at løse mig af og gaar til K...

23. sep. 1925

23 Septbr. NØ flov, svag Dønning. Mallemukker, Tatteratter. Schiøler ser en Sule. Jeg sover fast da Messedrengen raaber ind ad Døren: ”Kl. er et Kvarter over 8!” De andre ser om Frmdg en stor Flok ...

24. sep. 1925

24 Septbr. SSØ graat. Vi har Sejlene oppe for første Gang i den Tid jeg har været om Bord og Skibet gaar støt. Uret er sat 25 M. frem. Vindstyrke 5-6. Malemukker. 2 Kjover, en mørk Mellemkjove og d...

27. sep. 1925

27 Septbr. Solskin, skyet Unge Sildemaager flyver om i Havnen, en enkelt L argentatus. Kl 8 gaar vi i Land med Færgemanden og spaserer med Estrup op gennem Byen og vel forbi Plantagen. Schiøler Sch...