Menu

Resultater: 63

8. jun. 1925

8 Juni Kl. Lidt over 4 passer[er] vi Fyrskibet, Skagens Rev lidt efter stopper vi og køber Makrel af en Fisker 2 Snese a 6 Kr. et Par Maager et Par Sortænder Let diset Solskin SV. Næsten stille. Kl...

17. jun. 1925

17 Juni L. ca 4 Tykning F. gl. Schiøler ser en Søpappegøje Tykning hele dagen

18. jun. 1925

18 Juni S.Ø. fl. næsten stille gr. Dønninger fra S Kl. 7 F.gl. 3 P. angl. og en F.gl. svømmende, letter da vi naar hen paa Siden af dem. Lidt efter 3 P. angl. Svømmende Fl. F gl. flyvende en lys gr...

24. jun. 1925

24 Juni St Hans Stille kl. Solskin, senere Lammeskyer, med Landsfogedens Baad Naya  til Kookøerne Scheel bliver hjemme. Nissen og Landsfogedens  Frue med. Sejler fra Havnen ved 8 Tiden Snespurve fl...

28. jun. 1925

28 Juni NV Taage, ved 7 Tiden laver Solen en stærkt lysende Taagebue. Schiøler og Scheel i Land med JM. De kommer med en Ryle og en Kjove (mellemfarvet), Jon M bliver i Land for at passe paa L mari...

1. jul. 1925

1 Juli Fl. SV klart varmt Solskin. Maler en Aquarel om Formd Kl. godt 1 sejler vi til Iluliak. Vi har faaet Niels med. Foran Stejlefjæld ses en Del Isbjærge og i Horisonten danner de en ubrudt tynd...

2. jul. 1925

•1• Godthaabsfjorden fortsat. Juli 1925 •2• [Tegning. Derunder er skrevet:] Nordboruin I Blaaleret langs Str. til H for Elvens Udløb en Mængde Padderokker og et stort Bed med Kæruld •3• 2 Juli Sch...

3. jul. 1925

3 Juli. Kl. Solsk svag SØ Bris Masser af Myg om Bord. Kl. godt 6 ½ gaar JM i Land og Juat gaar ud i Kajaken. Niels gaar ogsaa i Land. Lommerne skriger ovre ved Øen og lidt efter kommer der svømmend...

4. jul. 1925

4 Juli Fr. S. Solskin Nogle striber Lammeskyer paa Himmelen og et lavere Skylag midt paa Fjældene Kl. 7 ror Schiøler og Scheel i Land for at lægge sidste Haand paa Fuglene. Det er koldt Kl. lidt ov...

5. jul. 1925

Søndag 5 Juli NØ Solskin løse Skyer i N og V. Det nederste af Sadlen gemt i Skyerne Tatteratter i Smaaflokke lavt over Vandet ude fra ind i Fjorden som smaa hvide Perlebaand mod det blaa Vand. Snes...

6. jul. 1925

6 Juli [En cirkel er tegnet] Havbleg. Klart Solskin Elvene bruser og Snespurvene synger. Da jeg staar op ved 6 Tiden er Vandet om Baaden fyldt af Angmasetter, de minder svømmende meget om Tobisen h...

11. jul. 1925

11 Juli Graavejr SV opad Formdg. Opkommende Taage oppe i Byen Sejler Kl. 12 Solskin Jon Møller 4 unge Grønlændere og 2 unge Grønlænderinder med, og en stor Robaad. V Taageskyer ude over Fjældene Ta...

12. jul. 1925

Søndag 12 Juli Graat Grønlænderne er ude og vaske sig ved Siden af Teltene da jeg kommer op og lidt efter begynder de at pakke Baaden og tage Teltene ned Kristian kommer frem bag en Klippe med Buks...

13. jul. 1925

13 Juli NV graat Taage. Vi letter Kl. 7 Kl 8 ¼ da vi er færdig med Kaffen kommer Jon Møller ned og melder at hvis vi vil have fat i Havlitter maa vi ankre her. Kl 8,25 ankrer vi mellem nogle store ...

14. jul. 1925

14 Juli Kl. om Mrg N fl. Kl. ½ 8 skyet, Jon Møller sejler og vor nye Kajakmand kommer om Bord Snespurve. Kl 7 ¾ sejler vi ud af Atangmiks Havn i Munding ca 50 svømmende Ederfugle. Det første Stykke...

15. jul. 1925

15 Juli Umanak Havn Stille Solskin Kl 6. L marinus skriger. Tejster. Kl. 8 Lammeskyer over hele Himlen. Tejste omkring paa Vandet. Paa Klippen hvor vi har vor Fortøjning inde sidder en paa en grøn ...

24. jul. 1925

•1• Søndre Strømfjord 24 Juli 1925. Karl Rosing (46 Aar Landsraadsmedlem[)] Peter Rosing. 53 Aar. Jakob Rosing 26 Bolette Rosing 17  Anna Katrine Olsen  Jordemoderelev 19 Aar. Enos Lyberth Smed 36...

25. jul. 1925

25 Juli Diset Solskin let skyet Lidt Bris fra N. Kangimiut Sangmisok Kl. 7,42 letter vi Landet ind mod Fjordbunden er nu meget lavere. Kl 9, passerer vi en Pynt paa Sydsiden af Fjorden og ser ind i...

29. jul. 1925

29 Juli Kl. 6 purrer Peter Nielsen. Peter Rosing staar og skyder en Trosse op og Pigerne sidder i Konebaaden og Doctorens Baad er under Vejs fra Land. Vi tager Ankeret, og sejler Taageskyer hænger ...

30. jul. 1925

30 Juli Graavejr fl. V Kl 8 letter vi. Skyerne hænger lavt paa Fjældene Kl. 9 kommer vi ud i Davisstrædet  der er lidt Dønning en Flok Tatteratter flyver forbi, en Del Dorrier med 2 Mand i hver lig...